تکنولوژی

اورال بی

اورال-بی یکی از تولیدکنندگان مطرح مسواک در دنیا است و محصولات این شرکت در کشور خودمان نیز به شدت محبوب هستند. حال این کمپانی قصد دارد یک مسواک جدید با قابلیت اتصال به تلفن‌هوشمند را روانه بازار کند تا به کاربر توصیه‌های سفارشی منطبق با نوع مسواک زدن اون را پیشنهاد دهد.

 


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:, توسط رامتین

 

Android Mini PC
Android Mini PC
 

اندروید تنها برای تبلت و تلفن‌های هوشمند یا حتی دوربین‌های دیجیتال ساخته نشده است و امروزه این سیستم‌عامل بر روی انواع و اقسام ابزارهای مختلف و کاربردی نصب می‌شود. در این مقاله قصد بررسی مینی پی‌سی اندرویدی را داریم، ابزاری که ابعادی نزدیک به حافظه‌های فلش USB دارد و تلویزیون معمولی را هوشمند یا مانیتور را به یک کامپیوتر سبک بدل می‌کند.  این ابزار به هر نوع نمایشگری که ورودی HDMI داشته باشد، متصل می‌شود و سیستم‌عامل اندروید را به آن اضافه می‌کند. پس اگر تمایل دارید تا با نقاط قوت و ضعف این محصول آشنا شوید، بررسی کامل آن را در ادامه مطلب بخوانید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:, توسط رامتین

 

Laser Projector Keyboard
Laser Projector Keyboard
 

تایپ کردن با صفحه کلید کوچک تلفن‌های هوشمند خیلی دلچسب نیست، مخصوصا اگر قرار باشد جواب ایمیل یا متن طولانی را در تلفن خود تایپ کنید. برای حل این مشکل شرکت Brookstone یک کی‌برد مجازی فوق‌العاده کوچک را تولید کرده است که شبیه به ویدیو پروژکتور عمل نموده و تصویر یک کی‌برد مجازی را بر روی سطح مورد نظر کاربر نمایش می‌دهد و کاربر می‌تواند با فشار دادن کلیدهای مجازی، متن مورد نظر خود را تایپ کند.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

10 حافظه فلش با طراحی خلاقانه و متمایز
 

درایوهای USB یا حافظه‌های فلش به لطف ابعاد کوچک و حجم بالا، به عنوان یکی از بهترین روش‌های ذخیره سازی و انتقال اطلاعات استفاده می‌شوند، این نوع از درایوها در ابعاد و شکل و شمایل متنوعی وارد بازار شده‌اند که برخی از آنها دارای طراحی خلاقانه و جذابی هستند. در این مقاله چند مورد از خلاقانه‌ترین طرح‌های حافظه‌های فلش (فلش مموری‌ها) را برایتان گردآوری کرده‌ایم.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

ایروژل، ماده‌ای به سبکی هوا و به مستحکمی استیل
 

ایروژل یکی از مستحکم‌ترین مواد موجود روی زمین است. وقتی چنین جمله‌ای را می‌خوانید احتمالاً یاد فلزات سنگینی مثل انوع فولاد می‌افتید و می‌پرسید نسبت به فولاد محکم‌تر است یا نه؟ و همچنین می‌پرسید: ایر به معنی هواست، آیا چگالی‌اش مثل هوا بسیار پایین است؟ چطور ممکن است چیزی به سبکی هوا و با استحکام فولاد ساخته شده باشد؟ در ادامه‌‌ی مطلب به معرفی ایروژل‌ها و خواص جالب و عجیبشان می‌پردازیم.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

Vuzix عینک هوشمند
Vuzix عینک هوشمند
 

چندماهی از معرفی رسمی پروژه محرمانه «عینک گوگل» می گذرد، پروژه‌ای که هر چند وقت یک بار ابعاد بیشتری از قابلیت‌های آن آشکار می‌شود، ایده‌ی گوگل در نوع خود بی‌رقیب بود تا این که چند روز پیش شرکت Vuzix که بیشتر در زمینه ساخت عینک‌های عادی فعالیت دارد، اولین رقیب عینک گوگل را با نام تجاری M100 معرفی کرد.


ادامه مطلب...

 

با پاک‌کننده Canless Hurricane کیبورد خود را به سادگی و به بهترین شکل تمیز کنید
 

Canless Cleaner یک پمپ هوای قابل حمل است که می‌تواند بسیار بهتر از اسپری‌های هوا کیبورد کامپیوترتان را تمیز کند. این دستگاه با هر بار شارژ می‌تواند به مدت ۱۲ دقیقه هوا را با سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت پمپ کند و طوفان سندی به راه بیاندازد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

مبدل کاست به آیفون
مبدل کاست به آیفون
 

شما هم هنوز نوارهای کاست قدیمی خود را در کنج کتابخانه اتاق‌تان نگه‌داری می‌کنید؟ تا به حال چندین بار سعی کرده‌اید تا با اتصال ضبط صوت به ورودی میکروفن کامپیوتر، آنها را به فایل‌های صوتی تبدیل کنید، اما هر بار کیفیت فایلی دیجیتالی شده، موجب ناراحتی‌تان شده است؟ شاید Tape Dock شرکت Ion راه حل مناسبی باشد، این داک نوارهای کاست قدیمی شما را به راحتی به فایل‌های دیجیتالی تبدیل می‌کند، البته برای استفاده از آن به یک آیفون یا آیپاد نیز نیاز خواهید داشت.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

boomBottle
boomBottle
 

تکنولوژی در حال رخنه‌کردن در گوشه و کنار زندگی انسان‌ها است. برای اثبات این ادعا کافی است به گجت‌ها و اختراعات معرفی شده در CES 2013 نگاهی بیاندازید. از چنگال‌های بلوتوثی تا اسپیکرهای مخصوص دوچرخه‌سوارها، بله مختص دوچرخه‌سوارها.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ جمعه 19 آبان 1391برچسب:, توسط رامتین
این ابزار چندکاره همراه، می‌تواند هر کاری برایتان بکند

ابزارهای چندکاره همراه می‌توانند در موقعیت‌های اضطراری بسیار کاربردی بوده و گره‌گشا باشند. ابزارک جدید ۲۰ دلاری Get-A-Way- Driver بدون آن که مجهز به چاقو باشد یکی از کاربردی ‌ترین و بهترین ابزارهای همراه است.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:, توسط رامتین
Finger Magic
Finger Magic

دیسکاوری گزارش کرده که یک گروه متشکل از محققین دانشگاه آلبرتا، دانشگاه تورنتو و شرکت اتودسک توانسته‌اند محصول جدیدی به نام انگشت جادویی "Magic Finger" را خلق کرده‌اند. این محصول در قسمت انتهای انگشت قرار می‌گیرد و هر سطحی را بصورت مجازی به صفحه لمسی تبدیل می‌کند. از این روش می‌توان برای کنترل تلفن هوشمند بدون آنکه آن را از جیب خارج کرد، استفاده نمود. جزئیات کامل را در ادامه مطلب بخوانید.


ادامه مطلب...
Belkin WeMo Baby به شما این امکان را می‌دهد که از طریق اینترنت و یک دستگاه iOS صدای کودکتان را بشنوید

محصولات سری WeMo کمپانی بلکین با هدف اتوماسیون خانگی تولید می گردند. هر از گاهی این کمپانی محصول جدیدی را به این خانواده اضافه می‌کند و سعی دارد تا با تکمیل آنها یک پکیج کامل اتوماسیون خانگی را ارائه نماید. جدیدترین عضو این خانواده، WeMo Baby نام دارد که برای مانیتورینگ اطفال در منزل از راه دور مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از ماه آینده با قیمت ۹۰ دلار راهی بازار خواهد شد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, توسط رامتین
Xi3
Xi3

یکی از دلایل افت بازار کامپیوتر رومیزی، سبکی و کوچک بودن انواع و اقسام کامپیوترهای قابل حمل مانند لپ‌تاپ، موبایل، تبلت و همچنین پیشرفت سیستم‌های ابری بوده است. کامپیوترهای سنتی در عین اینکه بزرگ، پر سر و صدا، پر مصرف و سنگین هستند، قیمت پایینی نیز ندارند. اما شرکت Xi3 قصد دارد که نگرش ما را نسبت به کامپیوتر رومیزی تغییر دهد.


ادامه مطلب...
Google Glass
Google Glass

پیش از این درباره عینک گوگل، بسیار شنیده و دیده بودیم، اما هیچ اطلاعاتی در مورد کارایی این عینک در دنیای واقعی و فراتر از عکاسی در دسترس نبود. امروز اما جزئیاتی در مورد توانایی این محصول در دریافت دستورات صوتی و امور دیگر منتشر شده که جالب توجه هستند. براساس این گزارش عینک گوگل از طریق دستورات صوتی هدایت می‌شود،‌ جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, توسط رامتین
تصویر ساختگی از Galaxy S Camera
تصویر ساختگی از Galaxy S Camera GSM Arena

شایعات جذاب و تازه‌ای در مورد پرچمدار تلفن‌های هوشمند سامسونگ، گلکسی اس ۳ منتشر شده است. براساس گزارش جی‌اس‌ام آرنا، سامسونگ در حال کار برروی دوربین جیبی جدیدی است که ظاهر شبیه به گلکسی اس ۳ دارد. این محصول دو منظوره که Galaxy S Camera نامیده می‌شود مجهز به همان صفحه نمایش ۴.۸ اینچ، اندروید ۴.۰ و پردازنده قدرتمند بوده و علاوه بر این‌ها، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل با بزرگنمایی اپتیکال 10X و فلش مجزا نیز دارد. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, توسط رامتین
میمو، ربات چمن زنی ازسرزمین خورشید تابان

گاه زندگی بسیار طاقت فرسا و دشوار می‌شود. حقیقت آن است که هر چند روز یک بار وقتی از بالای اتاق زیر شیروانی که مامنی برای تنهایی‌ها و وب‌گردی‌هایم است به چمن‌های بلند بالای محوطه نگاه می‌کنم، گریه‌ام می‌گیرد. چمن زنی هم مانند شستن ماشین از آن دست کارهاست که همه از آن فرار می‌کنند، بخصوص ما جوانان روغن نباتی که‌ ترجیح می‌دهیم وقتمان را به گشت و گذار در وب بگذرانیم. اینجاست که فناوری ناب ژاپنی به داد ما مرفهین بی درد می‌رسد! دوستان سخت کوشمان در شرکت هوندا موفق به ابداع رباتی هوشمند برای چمن‌زنی شده‌اند که کاملاً خودکار بوده و نیاز به هیچ مراقبتی ندارد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, توسط رامتین
Oclus Rift
Oclus Rift

تقریبا تمام اهالی بازی آرزوی بازی کردن با استفاده از ابزار واقعیت مجازی را دارند. روزی که نتوان فاصله میان واقعیت و بازی را تشخیص داد. می‌توان گفت همه ما زمانی که فیلم ماتریکس را دیدیم این آرزو را داشتیم که ای کاش مثل کامپیوتر با اتصال یک پورت به دنیای دیگری برویم. Oculus Rift ما را به این آرزوهای به ظاهر دست نیافتنی نزدیک کرده است.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, توسط رامتین
Scanner IRIScan Anywhere 3
Scanner IRIScan Anywhere 3

هر چند هنوز اسکنرهای بی‌سیم و قابل حمل در کشور ما به راحتی یافت نمی‌شوند اما با وجود افزایش و تنوع این محصولات در بازار جهانی انتظار می‌رود به زودی شاهد این محصولات در بازار کشور نیز باشیم. اسکنرهای بی‌سیم، سبک‌تر و کوچکتر از اسکنرهای فعلی بوده و به راحتی قابل حمل می‌باشند. جدیدترین محصول IRIScan با نام Anywhere 3 یکی از این اسکنرها است که قادر به ارسال فایل‌های اسکن شده بصورت بی‌سیم می‌باشد.


ادامه مطلب...
Microsoft Wedge Mobile keyboard and Wedge Touch mouse
Microsoft Wedge Mobile keyboard and Wedge Touch mouse

تا زمان انتشار نسخه نهایی ویندوز ۸ زمان زیادی باقی نمانده است، از آنجایی که رابط کاربری ویندوز ۸ براساس صفحه‌های لمسی طراحی شده، بخش سخت‌افزار مایکروسافت نیز کی‌برد و ماوس جدید سازگار با این سیستم‌عامل را برای تبلت‌ و دیگر ابزارهای لمسی طراحی و معرفی نموده است. این کی‌برد و ماوس بی‌سیم به شکلی طراحی شده‌اند که به راحتی با ابزارهای موبایل از جمله لپ‌تاپ و تبلت‌های لمسی ویندوز ۸ کار کنند. اطلاعات بیشتر به همراه گالری تصاویر مربوط صفحه‌کلید Wedge Mobile Keyboard و ماوس Wedge Touch Mouse را در ادامه مطلب مشاهده نمایید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
سنسور BioSole کفش‌، تنها در سه گام صاحب خود را شناسائی می‌کنند

اگر قبلاً جایی می رفتید که پس از بازگشت متوجه می‌شدید کفش‌هایتان غیب شده‌اند! دانشمندان چاره کار را پیدا کرده‌اند. ابزاری که قادر است صاحب اصلی کفش را شناسایی کند! اگر هنوز دود از کله تان بلند نشده با ما همراه باشید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
Eye Control
Eye Control

به تازگی گروهی از محققان کالج سلطنتی لندن موفق به توسعه و تولید تکنیک نوینی برای کنترل و هدایت رایانه به وسیله چشم شده‌اند. علی رغم اینکه ایده و مفهوم کنترل کامپیوتر با چشم، پدیده‌ تازه نیست، اما یافته جدید محققان بریتانیایی از نظر اقتصادی حائز اهمیت است. ساخت این کنترل چشمی تنها حدود ۶۲ دلار هزینه به همراه خواهد داشت.


ادامه مطلب...
سریع‌ترین دوربین دنیا
سریع‌ترین دوربین دنیا

محققین دانشگاه UCLA میکروسکوپ نوری‌ ساخته‌اند که می‌تواند سلول‌های بسیار کوچک را با حساسیت یک بخش در میلیون و به صورت زنده شناسایی کند. پژوهشگران دانشگاه UCLA با اعمال تغییراتی در سریع‌ترین دوربین دنیا، این دستگاه را قادر به تشخیص سلول‌های نادر سرطان سینه در خون کرده‌اند. دقت بالای این دوربین باعث شده تا درصد خطای آن به یک سلول در میلیون برسد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
Nvidia 3D Vision 2
Nvidia 3D Vision 2

بسته سه‌بعدی سازی Nvidia 3D Vision 2 ترکیبی از طراحی تازه، عینک راحت‌ و سبک‌تر و پخش سه‌بعدی باکیفیت‌تر است. پکیج جدید انویدیا برای تجربه ویدیو و بازی‌های سه‌بعدی در کامپیوتر از فناوری Lightboost نیز پشتیبانی می‌کند که در حال حاضر مانتیورهای بسیاری کمی از آن پشتیبانی می‌کنند. در ادامه توضیحات کامل در مورد سه‌بعدی در کامپیوتر به همراه معرفی Nvidia 3D Vision 2 را مشاهده خواهید کرد.


ادامه مطلب...
Sony WonderBook
Sony WonderBook

«کتاب طلسم‌ها» اثر جی کی رولینگ این بار به جای چاپ کاغذی، از طریق واندربوک سونی عرضه می‌شود. این کتاب در وندربوک سونی با استفاده از PlayStation 3 قابل خواندن بوده و با استفاده از دوربین و کنترلر Move سونی کنترل می‌شود. تصور کنید یک کتاب جادویی که تصاویر و شخصیت‌های متحرک دارد را ورق می‌زنید. واندربوک همان کتاب طلسم‌ها و جادوهاست که توانسته به کمک نبوغ همیشگی چشم بادامی‌ها تجربه خواندن را با سرگرمی و فن‌آوری همراه کند.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, توسط رامتین
Move Wheel
Move Wheel
 

اخبار بازی‌ها و شرکت‌های تولید‌کننده کنسول‌های بازی در نمایشگاه E3 بسیار داغ است. در این نمایشگاه سونی هم از چند محصول جدید از جمله فرمان ماشین Move که ظاهر نسبتا غیرعادی دارد، پرده‌برداری کرد. همانطور که می‌دانید Move کنترلر معروف سونی است که با استفاده از آن می‌توان بازی را با حرکت اعضای بدن کنترل کرد. کنترلر فرمان ماشین Move هم برای کاربران مبتدی و هم حرفه‌ای ویژگی‌های جذابی دارد که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم.


ادامه مطلب...
Photograph Recorder
Photograph Recorder
 

Photograph Recorder نام محصول جدید پاناسونیک است که قابلیت ذخیره عکس و فیلم‌های دوربین دیجیتال یا دوربین تلفن همراه را داشته و می‌تواند هر برنامه تلویزیونی که مورد علاقه‌تان باشد را به کمک تیونر تلویزیون داخلی خود، ضبط و ذخیره نماید. ابعاد این جعبه کوچک 180x216x69 میلیمتر می‌باشد. با استفاده از این جعبه می‌توان کلیه اطلاعات ذخیره شده مانند عکس و فیلم را در شبکه داخلی (بین گوشی موبایل، لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌ها) به اشتراک گذاشت. در ادامه قابلیت‌های بیشتر این جعبه خاطرات پاناسونیک را مشاهده خواهید کرد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین
Logitech Mouse Logitech Mouse
 

ما در دنیایی زندگی می کنیم که محصولات لمسی در آن کاربرد زیادی پیدا کرده اند. لپ تاپ ها، تلفن های هوشمند، تبلت ها و بسیاری از لوازمی که همه روزه استفاده می کنیم مجهز به صفحه های لمسی هستند. به همین دلیل ما به این تکنولوژی به شدت عادت کرده ایم. نظر شما در مورد استفاده از ماوس های لمسی و زیبا چیست؟ لاجیتک بر این باور است که کاربران از ماوس های لمسی استقبال می کنند. به همین دلیل ماوس لمسی و بدون دکمه M600 را برای طرفدارنش معرفی کرده است.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین

به گزارش فارنت و به نقل از اُبرگیزمو در حالی که حجم درایوهای حافظه‌ جانبی دائما در حال افزایش است شرکت‌های سازنده همچنین به فکر کوچکتر کردن اندازه فیزیکی این درایوها نیز هستند.

در همین راستا شرکت پی.کیو.آی کوچکترین فلش درایو یو.اس.بی ۳ جهان را به بازار معرفی کرده است. این فلش درایو با نام تجاری Intelligent Drive U819V با اندازه ۳۱٫۵ x 14.8 x 7.3mm خود در چهار حجم ۴، ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت عرضه خواهد شد.

[تصویر: pqi-Intelligent-Drive-U819V.jpg]


pqi-Intelligent-Drive-U819V

این فلش درایو با بهره‌گیری از فناوری USB 3.0 قادر به انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالای ۵ Gbps است که نسبت به USB 2.0 افزایش ۱۰ برابری را نشان می‌دهد.

هنوز قیمت و یا تاریخ عرضه این فلش درایو ۴ گرمی اعلام نشده اما می‌توان انتظار داشت که شرکت‌های سازنده بسیاری به فکر کسب عنوان سازنده کوچکترین فلش درایو USB 3.0 جهان باشند.

عرضه فلش‌درایوهای USB 3.0 در حالی صورت می‌پذیرد که فناوری تاندربولت شرکت اینتل با سرعت انتقال خارق‌العاده خود به عنوان تهدیدکننده جدی این فناوری اخیرا با محصول جدید شرکت اپل به بازار عرضه شده اگر چه شرکت اینتل اعلام کرده که این دو فناوری با یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیزی خواهند داشت.

از سویی دیگر به نظر می‌رسد در آینده با پیشرفت پلتفرم‌های انتقال اطلاعات آنلاین مانند دراپ‌باکس دیگر مجالی برای استفاده از این درایوهای فیزیکی باقی نخواهد ماند.

نگارش در تاريخ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین

[تصویر: 05.jpg]محققین کره ای روش جدیدی را ابداع کرده اند که در آن صدا به جریان الکتریسته تبدیل می شود، بدین ترتیب تلفن همراه کاربر در زمان صحبت کردن شارژ می گردد. دکتر Sang-Woo از دانشگاه Sungykunwan سئول بر روی پروژه ایی کار می کند که ممکن است روش استفاده ما از تلفن همراه را تغییر دهد. ایده های مختلفی برای تبدیل انرژی های بلااستفاده به الکتریسته وجود دارد از آن جمله می توان به انرژی خورشیدی و باد اشاره کرد ولی دکتر Sang-Woo وسیله ای ساخته است که امواج صدا را به الکتریسته تبدیل می کند.

دکتر Sang-Woo به همراه یک تیم از دانشگاه Sungykunwan سئول بدنبال تبدیل امواج صدا به انرژی هستند و قصد دارند جریال الکتریسته را از تبدیل انرژی موجود در موسیقی، نویزهای محیطی و انواع دیگر صدا بدست آورند. ما در دنیای پر سرو صدایی زندگی می کنیم، ماشین ها، ترن ها، هواپیماها و غیره همه و همه آلودگی صوتی ایجاد می کنند و همواره محیط پیرامون ما پر از صداهای مختلف است. فناوری جدید به انسان کمک می کند تا صدای بی فایده را به انرژی مفید تبدیل کند.

تیم دکتر Sang-Woo موفق به ساخت ابزار منحصربه فرد و بسیار کوچکی شده که دارای پایه های فشرده شده "اکسید روی" است این پایه ها بین الکترودها قرار داده شده اند. زمانی که صدا به سطح متصل به این ابزار برخورد می کند پایه های بسیار کوچک اسید روی شروع به لرزیدن کرده و سپس جریان الکتریکی تولید می کنند.

نمونه آزمایشی این ابزار در حال حاضر قادر است از 100 دسی بل صدا، حدود 50 میلی ولت جریان ایجاد کند. دکتر Sang Woo امیدوار است با تنظیم و بهینه کردن اکسیدهای روی جریان قوی تر از صدای ضعیف تر تولید کند.

 

نگارش در تاريخ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین

[تصویر: 17.jpg]به دوربینی که بتواند به محض عکس گرفتن، آن را چاپ کند Polaroid گفته می شود. در اینجا قصد داریم وسیله ای به شما معرفی کنیم که با اتصال آن به گوشی iPhone خود بتوانید به محض عکس گرفتن آن را چاپ کنید. البته این پرینتر یک طرح مفهومی است و مشخص نیست چه زمانی به مرحله تولید برسد.

این طرح مفهومی که می توانید به وسیله آن عکس های دوربین iPhone خود را چاپ کنید Sophie نام دارد. Mac Funamizu این قاب را برای آیفون به گونه ای طراحی کرده که می تواند عکس های آیفون شما را به صورت Polaroid چاپ کند.
 

[تصویر: 18.jpg]

این قاب، علاوه بر پرینت گرفتن از عکس ها، آیفون شما را نیز از ضربه خوردن حفظ می کند. Funamizu قصد دارد این قاب را به گونه ای طراحی کند که شامل کدهای QR و قابلیت Geo Tagged Map باشد تا کاربر بتواند عکس ها را به راحتی در وب یا Flicker قرار دهد. قاعدتا ساخت این محصول به دلیل نیاز به کاغذ و جوهری که در آن به کار می رود، دشواری های خاص خود را خواهد داشت.

 

نگارش در تاريخ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین


[تصویر: 26fdc8bcfe874d68b945cfc55e1c7548_L.jpg]

Medigus World's Smallest Video Camera


 

شرکت Medigus کوچکترین دوربین فیلم برداری دنیا را با قطر کمتر از یک میلیمتر ساخته است. امروزه در بیمارستان ها برخی از بیماری ها توسط دوربین های کوچکی که وارد بدن انسان می شوند تشخیص داده می شوند برخی از جراحی ها نیز با همین دوربین های کوچک و توسط دستگاه های اکترونیکی و شکاف های ریز صورت می پذیرد. دوربین جدید Medigus بسیار کوچکتر از دوربین های فعلی است و جراحی ها را راحت تر می کند.


 

دوربین جدید Medigus استفاده های پزشکی دارد از این دوربین یک میلیمتری در اندوسکوپی استفاده می شود. این دوربین کوچک به زودی در محصولات مختلف پزشکی امریکا و ژاپن استفاده خواهد شد. این دوربین به سیستم پردازش ویدیویی Medugus متصل می شود و تصاویر را به کامپیوتر منتقل می کند.
در ساخت کوچکترین دوربین جهان از روش TSV- Through Silicon Via برای کوچک کردن قسمت های مختلف و پایین آوردن قیمت دوربین استفاده شده است. ابعاد سنسور CMOS داخلی این دوربین تنها 0.66x0.6 میلی متر است و وضوح تصویر 45,000 پیکسل دارد. این دوربین می توانند آنقدر ارزان ساخته شود که جایگزین دوربین های فعلی محصولات پزشکی گردد.
دوربین کوچکتر به معنی ایجاد شکاف باریکتر، درد کمتر و بهبود سریعتر در بیماران است.
نگارش در تاريخ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین
Nikon P510 Nikon P510
 

استفاده از دوربین های فشرده بسیار ساده است. تنها کافی است آنها را در حالت اتوماتیک تنظیم کنید تا بتوانید یک عکس معمولی بگیرید. ولی گاهی اوقات همین دوربین های فشرده قابلیت هایی دارند که با استفاده از آنها می توانید عکس های فوق العاده جذابی بگیرید. دوربین P510 نیکون از جمله دوربین هایی است که با وجود لنز قدرتمند و طویلش امکان عکاسی در حالت های مختلف را میسر می سازد. در ادامه مشخصات کامل تر این دوربین را مشاهده می کنید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین
ARM CPU ARM CPU
 

روز دوشنبه همین هفته شرکت سخت افزاری Tilera از پردازنده 36 هسته ای که مخصوص سرورهای رایانه ای طراحی و تولید شده است پرده برداری نمود. به ادعای کارشناسان این شرکت، این پردازنده رقیبی جدی برای از گود خارج کردن تراشه های x86 شرکت اینتل باشد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین
IBM IBM
 

آیا روزی فرا می رسد که گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها از این اندازه ها نیز کوچکتر و سبک تر شوند؟ آیا دانشمندان قادرند مرزهای دانش را گسترش داده و ناممکن ها را ممکن کنند؟ و آیا کربن، این ماده ی جادویی می تواند نقطه ی عطف دیگری در علوم بیافریند؟ به تازگی IBM توانسته ترانزیستور 9 نانومتری خلق کند که باعث کوچک شدن قطعات الکترونیکی می شود.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین
Dice - Mercedes Benz Dice - Mercedes Benz
 

در یکی از غرفه های نمایشگاه CES 2012 که اخیراً درشهر لاس وگاس ایالات متحده امریکا برگزار گردید، بازدیدکنندگان امکان مشاهده بخش های اصلی خودرو جدید مرسدس بنز شامل صندلی و شیشه ی جلو، داشبورد و فرمان را پیدا کردند. در کنار طراحی فوق العاده جذاب محیط داخلی، آنچه نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد، به حقیقت پیوستن رویای رانندگی بدون لمس فرمان بود.توضیحات بیشتر به همراه گالری تصاویر و ویدیوهای مربوطه را در ادامه مشاهده کنید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین
قاب خود ترمیم نیسان برای آیفون قاب خود ترمیم نیسان برای آیفون
 

Nissan اخیرا یک قاب متفاوت برای آیفون 4 و آیفون 4S را معرفی کرده است که در نوع خود بسیار جالب و عجیب می باشد. این قاب از جنس پلاستیک ABS ساخته شده تا مقاومت بالای داشته باشد. اما نکته شگفت انگیز در مورد این قاب مستحکم، قابلیت ترمیم خودکار در صورت بروز خط و خش برروی آن است. جزئیات بیشتر در مورد اولین قاب خود ترمیم دنیا را در ادامه بخوانید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین
Panasonic ZS20 Panasonic ZS20
 

پاناسونیک ادعا می کند کهدوربین DMC-ZS20 باریک ترین دوربین دیجیتال کامپکت با قابلیت بزرگنمایی 20x در جهان است. این دوربین باریک 14 مگاپیکسلی، مجهز به سنسور CMOS و قابلیت فیلم برداری Full HD در 60 فریم است. در بعضی از کشور ها این دوربین با نام TZ30 شناخته می شود. در ادامه مشخصات کامل تری از این دوربین را مشاهده می کنید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین
Intel Smartphone Intel Smartphone www.technologyreview.com
 

پیش تر اخبار و شایعات مختلفی مبنی بر علاقه اینتل نسبت به ورود به بازار تلفن های هوشمند منتشر شده بود. اینتل که بزرگترین تولید کننده پردازنده کامپیوترهای شخصی است کمی دیر وارد بازی تلفن های هوشمند شده است، اما تلفن و تبلت آزمایشی اینتل که به تازگی در اختیار یک دانشگاه قرار گرفته، مجهز به پردازنده فوق العاده سریع Medfield می باشند که قدرت و بازده شگفت انگیزی دارد. 

وب سایت Technology Review که متعلق به دانشگاه فناوری ماساچوست است اعلام کرده که تعدادی از ابزارهای موبایل ساخته شده توسط اینتل را که به نسل جدید تراشه های این شرکت مجهز بود، آزمایش کرده است. براساس این گزارش این ابزارها در سایز آیفون و وزن سبک تر از آن ساخته شده اند. سیستم عامل آنها نیز Android Gingerbread بوده است.

دوربین این تلفن همراه بازده خیره کننده ای داشته و قادر بوده 10 عکس 8 مگاپیکسلی را در 0.66 ثانیه ضبط کند. این بدین معناست که دوربین این تلفن قادر است در یک ثانیه 15 عکس کامل 8 مگاپیکسلی بگیرد.

نکته قابل توجه در این گزارش این است که تلفن های تولیدی اینتل قادر به پخش ویدیو با کیفیت Blu-Ray هستند و قادرند ویدیو FULL HD را به تلویزیون ارسال کنند.

Technology Review اعلام کرده که علاوه بر تلفن هوشمند اندرویدی، تبلت های مجهز به تراشه Medfield اینتل را نیز آزمایش کرده و از بازده فوق العاده آنها شگفت زده شده است. براساس اعلام TR، تبلت های آزمایش شده از تمام تبلت های اندرویدی ساخته شده تا به امروز سریعتر بوده اند.

انتظار می رود اینتل در نمایشگاه CES امسال اطلاعات بیشتری در مورد تبلت و تلفن های هوشمند مجهز به تراشه Medfield اعلام کند و همچنین برآورد می شود که ابزارهای پرتابل مبتنی بر تراشه این شرکت در نیمه اول سال 2012 وارد بازار شوند.

نگارش در تاريخ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین
Sony Xperia S Sony Xperia S T3
 

سونی در نمایشگاه CES 2012علاوه بر تلفن فوق العاده جذاب Xperia ion یک تلفن هوشمند دیگر به نام Xperia S را به نمایش گذاشت. Xperia S زودتر از ion و در سه ماه دوم سال 2012 وارد بازار جهانی خواهد شد. این تلفن اندرویدی دوربین 12 مگاپیکسل و پردازنده 1.5 گیگاهرتزی دارد که آن را قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 1080p می کند. در ادامه مشخصات کامل فنی Xperia S به همراه گالری عکس و ویدیو مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, توسط رامتین
ماشین برقی تاشو Hiriko ماشین برقی تاشو Hiriko cnet.com
 

این خودرو مقدمه ماشین های شبیه به فیلم ترنسفورمر است. ماشین های ربات شکلی که تغییر شکل می دهند و به وسیله دیگری تبدیل می شوند. اما خودرو الکتریکی Hiriko که خود کوچک و جم و جور است می تواند در زمان نیاز از این هم کوچکتر شود تا به راحتی در فضای کم پارک شود. این اتومبیل جذاب که در اسپانیا رو نمایی شده به زودی با قیمت مناسبی وارد بازار می شود. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.

Hiriko یک خودرو الکتریکی است که توسط باتری های قابل شارژ، انرژی مورد نیاز برای حرکت را بدست می آورد. این خودرو به خودی خود کوچک است و تنها فضای نشستن برای دو نفر را دارد. اما اگر برای این خودرو کوچک هم جای پارک پیدا نشود، Hiriko می تواند خود را جمع کرده و از این هم کوچکتر شود. این خودرو که نامش هم به معنی "خودرو شهری" است برای استفاده در شهر و مناطق شلوغ طراحی شده، مناطقی که در آنها به راحتی نمی توان جای پارک پیدا کرد.

زمانی که خودرو جمع می شود باز هم فضا برای نشستن دو نفر را دارد. Hiriko فوق العاده فشرده و جمع و جور است، موتور الکتریکی، فرمان، دنده و چرخ های آن یکپارچه شده اند تا در این خودرو کوچک جای گیرند. کل سیستم خودرو توسط یک هدایت کننده دیجیتالی کنترل می شود.

Hiriko در حالت عادی 2.5 متر طول دارد. اما زمانی که خودرو جمع می شود تنها 1.5 متر طول پیدا می کند.

Hiriko با قیمت حدود 16,350 دلار به زودی وارد بازار جهانی می شود.

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد